Chitraanjali. Stefan Norblin w Indiach to film dokumentalny o losach i twórczości polskiego malarza Stefana Norblina, który po wybuchu II wojny znalazł bezpieczny azyl (1941-1946) w Indiach. Pracował dla maharadżów jako twórca licznych obrazów i malowideł oraz jako projektant wnętrz pałacowych w stylistyce Art Déco. Oryginalny charakter jego prac, łączących formy europejskiego Art Déco z tematyką indyjskiej mitologii, nadał Norblinowi status artysty nowatorskiego w skali światowej.

Obrazy z filmu to estetyczna podróż przez bogate w kolory indyjskie miasta, oryginalne budynki i wnętrza Art Déco. Z ulic Bombaju przenosimy się do miejsc związanych z twórczością artysty: Pałacu Umaid Bhawan w Dżodpur oraz Pałacu w Morbi.

Dokument otrzymał Honorowe Wyróżnienie w prestiżowym konkursie amerykańskich nagród filmowych Los Angeles Movie Awards 2012. Przyznawane w 10 kategoriach Los Angeles Movie Awards co roku trafiają do najciekawszych niezależnych filmów fabularnych i dokumentów wyselekcjonowanych ze zgłoszeń nadesłanych z całego świata.

Polska premiera filmu miała miejsce 12 października 2012 roku i towarzyszyła polskim obchodom 120. rocznicy urodzin i 60. rocznicy śmierci artysty.

Stefan Norblin przybył do Indii w latach 40., kiedy w architekturze i sztuce panował eklektyzm formy i stylu. Art Déco w formie czystej to geometryczna prostota, elegancja form, perfekcja detalu i oszczędny ornament, często z motywem roślinnym. U wybrzeży Indii styl ten pojawił się ok. 1930 roku w wersji nieco złamanej. Był to okres wielkiej rozbudowy miasta i napływu ludności; rozpoczęła się era kina Bollywood, budowano hotele, restauracje, budynki użyteczności publicznej. Architektura Art Déco symbolizowała nadejście nowych Indii, przykładem tego stylu w Bombaju są głównie budynki mieszkalne na Marine Drive i Malabar Hill oraz siedziby takich instytucji jak New India Assurance, Western India Life Insurance czy Industry House.

Reżyseria Małgorzata Skiba, pordukcja Ambasada Rzeczypospolitej Polskiej w New Dehli , Narodowy Instytut Audiowizualny.